GT125 lett MC?

Stedet for modeller under 200cc.
Brukeravatar
SMF-Forumet
Innlegg: 155
Registrert: 13 nov 2014 10:10
Sted: 3737 Skien
Kontakt:

GT125 lett MC?

Legg innav SMF-Forumet » 27 nov 2014 14:49

Classic Suzuki Club Norge

Suzukiprat => Suzuki Wobble => Emne startet av: Tore på 05-11-2007, 18:44:41



Tittel: GT125 lett MC?

Skrevet av: Tore på 05-11-2007, 18:44:41

Hei,

Er det noen som vet om en GT125 fra 1974 (import fra Sverige) blir godkjent som lett MC ved registrering i Norge. Har sett i noen brosjyrer at den står oppført med 16 hk,

og da blir det vel kanskje et problem?

Takknemlig for svar.

Tore



Tittel: Sv: GT125 lett MC?

Skrevet av: bikejanerik på 05-11-2007, 19:26:03

Denne får du godkjent i norge ;D

Pass på at den er i god teknisk stand, og at du har papirene i orden, så er biltilsynet greie å ha med å gjøre 8)



Tittel: Sv: GT125 lett MC?

Skrevet av: Suzukiboss på 06-11-2007, 09:28:09

Som LMK ansvarlig for klubben vil jeg, i god mening, få tilføre følgende : Mange har store problemer når de kommer til sin lokale Trafikkstasjon.

Dette fordi at den enkelte besiktigelsesperson ikke har, pr. d.d. , fått generell opplæring om hva som gjelder for de enkelte kjøretøyer.

Det er spesielt 3 punkter som jeg vil nevne til karen med sin nye GT125cc.



1. Fra i år må ALLE kjøretøyer som blir innført fra EU være utmeldt fra sine

respektive kjøretøyregistre i det landet den sist var registrert i. Uten denne

utmeldingen så skal det, etter de nye reglene, ikke kunne gå an å registrere

den i Norge.



2. Sverige har/hadde ikke, innført første gangs dato registrering i sine vognkort.

Flere har fått erfart at om dette ikke står i vognkortet så vil, fks. en 1974 mod

bli registrert som en 1975 modell i Norge. Derfor bør dette sjekkes før man

tar kontakt med Trafikkstasjonen. Noen ganger var det en " glipp " der det

likevel ble skrevet inn dato..



3. Flere har det siste året kontaktet meg fordi at de måtte ha lydtest samt at

glass måtte være " E " merket. Kjøretøyforskriftene fra 1942 skal gjelde for

veteran kjøretøy. Oppdaterte forskrifter fra 1972 er helt klare på hvordan mc

og mopeder skal behandles i § 1.5 og § 1.7.



I Norge er grensen 11KW for lett mc. Om vedkommende som vil registrere sin GT125 kunne fremskaffe

et dokument fra det Svenske Vegverket på dette så hadde nok dette vært det beste.



Til alle det måtte gjelde :

Klubben har LMK tilslutning der jeg holder meg oppdatert på alle nye " rare " ting som skjer i Departementet.





Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines

Gå tilbake til «Mopeder og Lettvektere.»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest