Rune GT750k

Her kan du vise fram din polerte Suzuki, eller ditt prosjekt !
0945-RuneE
Innlegg: 3
Registrert: 18 nov 2016 18:00

Rune GT750k

Legg innav 0945-RuneE » 23 jan 2017 20:22

God kveld alle kloke hoder her inne!

Fikk for en stund tilbake tak i ett prosjekt etter litt leting og venting.

Og ett virkelig prosjekt har jeg fått, ett bastard oppsett uten like:)



Sykkelen er registret i -74, rammenummer 39706 (så jeg har kommet frem til at dette må være en -73)

Motornummer skulle vært 41096, har 29343 (-72?)

Instrumentene er vel heller ikke fra -73, eller kom noen med gir indikator mot slutten?



Planen er å få overhalt motor, sette sammen og få liv/oversikt på hva som burde/må gjøres noen med før nedplukk og restaurering.



Hvordan er disse alu blokkene å sveise? Mangler noen skrue ører på høyre side, samt over drevet bærer preg av ett langt liv.



Sitter også med 3 sett sylindre, 1 -72, 1 -73 og 1 -74->. Finnes det flere enn 3 varianter av disse?



Mangler fremgaffler(evt. innerbein), fremfelg(evt, eiker og ytterring), samt styre.

Noen som kjenner noen, som vet om noen, som har hørt om noen som kan ha slikt liggende?

Ser det meste er å finne i det store utlandet, men prøver først her på bjerget. Ikke minst komme i kontakt med folk med samme "sykdommen".

Sitter på endel deler til overs, og garantert endel jeg mangler...



Skal få tatt flere bilder, må bare få noe av det igjennom delevaskeren først.



Og finnes det folk rundt Mjøsa her inne med GT(750) som fag?



[b]Edit: får beskjed om at fil er for stor på bilder. max 400, bildene er fra 184 til 305kb.[/b]

Brukeravatar
0453-BjørnT
Styret
Innlegg: 128
Registrert: 05 des 2014 13:00
Sted: 3733 Skien
Kontakt:

Re: Rune GT750k

Legg innav 0453-BjørnT » 25 jan 2017 16:55

Hei

Det er jo ganske greit å se forskjell på 73 (K) og 74 (L) modell

Originalt er jo nesten alt forskjellig; ramme, tank, Sal, potter, instrumenter.

Feste på salen, 73 har ikke lås, bare en hendel.

Så er det jo avhengig av hva slags forgassere du har, tidlig 72 og 74 er forskjellig.



73 instrument har bare fri-lys. Motoren på 72-73 har ikke indikator, men det har din 74-motor.



Gaffel forhjul skal være til trommel brems men du vel da en for skiver , 74 modell



Her er en side med oversikt over detaljer/modeller



http://www.oldjapanesebikes.com/GT750_field_guide/page-109
Suzuki; GS1000GT, GS1000GX, GS1000E

Brukeravatar
0453-BjørnT
Styret
Innlegg: 128
Registrert: 05 des 2014 13:00
Sted: 3733 Skien
Kontakt:

Re: Rune GT750k

Legg innav 0453-BjørnT » 28 jan 2017 20:04

Legger inn bilde her av min GT750B

, som en test. Det må være reduserte JPG - filer.


[attachment=0]GT750B.jpg[/attachment]
Vedlegg
GT750B.jpg
Suzuki; GS1000GT, GS1000GX, GS1000E

0945-RuneE
Innlegg: 3
Registrert: 18 nov 2016 18:00

Re: Rune GT750k

Legg innav 0945-RuneE » 03 feb 2017 21:55

Fikk ikke bildene små nok i Photoshop...



Forgassere jeg har er -74, som er brukt på -72 sylinderrekke...



Har brukt mye tid på "The Field Guide to the Suzuki GT750", studert opp og ned.



Har også fått skrevet ut parts manual for J/K/L



Og etter nærmere inspeksjon så har blokka på den motoren der fått mye juling, enten se om jeg får sveiset den opp igjen eller finne ett bedre utgangspunkt.
Vedlegg
rammenr.jpg
instrumenter.jpg
Motor.jpg

Brukeravatar
0453-BjørnT
Styret
Innlegg: 128
Registrert: 05 des 2014 13:00
Sted: 3733 Skien
Kontakt:

Re: Rune GT750k

Legg innav 0453-BjørnT » 03 feb 2017 22:32

Ser ut som du har "mest" K, -73 modell.

Rammen er veldig sen K

Motor er veldig sen J, lik K modell motor.

Sylinderene er da også sen J, lik K, siden du kan sette på forgassere til L -74

Klokkene er K moodell; sort skive med lys i turteller.

De er feilplassert i en nyere ramme med lamper og gear-indicator.



Så spørs det hva slags forstilling du har... små støvkapper eller belger?

Innerbeina er vel forskjellig på modellene...

Calipere er også litt forskjellige; -K med metallrør ut fra caliper, L med slange rett på.

Og så tank da de er også forskjellig.

Sidedeksler er vel rette for de har forskjellige fest... om ikke det ert trikset.



Har jo litt deler men ikke av det som bare er til K.



Ta kontakt på mobil 90121415



Bjørn Tveitan
Suzuki; GS1000GT, GS1000GX, GS1000E

0945-RuneE
Innlegg: 3
Registrert: 18 nov 2016 18:00

Re: Rune GT750k

Legg innav 0945-RuneE » 03 feb 2017 22:49

Rekka til venstre som er brukt på denne motoren, og forgasserene.

Belger på gafler, metalrør mener jeg det var på caliper.

Tank og sidedeksler er K.
Vedlegg
forgasser.jpg
Sylinder.jpg

Brukeravatar
0453-BjørnT
Styret
Innlegg: 128
Registrert: 05 des 2014 13:00
Sted: 3733 Skien
Kontakt:

Re: Rune GT750k

Legg innav 0453-BjørnT » 03 feb 2017 23:29

OK... da er det J sylinder du har brukt, med 74-77 forgassere.

Synd jeg solgte et sett K-forgassere ifjor :-(

Det er den midtre sylinder-rekka du skal bruke til K modell.

Tror jeg har to nye gummiboots til K.... de er vanskelig å få tak på mener jeg.

Hva slags filterboks har du da?
Suzuki; GS1000GT, GS1000GX, GS1000E


Gå tilbake til «Din SUZUKI Klassiker»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester