Jan Gunnar Johansen, GS1000G

Her kan du vise fram din polerte Suzuki, eller ditt prosjekt !
Brukeravatar
SMF-Forumet
Sted: 3737 Skien
Kontakt:

Jan Gunnar Johansen, GS1000G

Legg innav SMF-Forumet » 30 nov 2014 14:11

Classic Suzuki Club Norge

Suzukiprat => Medlemmenes garasjer => Emne startet av: Jan Gunnar Johansen på 05-10-2007, 10:56:03

Tittel: Ny Suzuki GS 1000G

Skrevet av: Jan Gunnar Johansen på 05-10-2007, 10:56:03

Har vel tenkt å sende noen ord om mitt prosjekt ganske lenge nå, så nå har jeg endelig fått ut "fingern".

Dette begynte for ca.3 år siden. Jeg hadde restaurert en GS 1000g for en kamerat som han kjørte med i ca.3mnd da både sykkel og fører forlot asfaltbelegget i en herlig kolbøtte med tilhørende resultat.

Fører greide seg sånn nogenlunde, mens gs`en avgikk med døden da den ble rammeskjev. Jeg fikk tak i motoren som var i bra stand bortsett fra noen skader på deksler. Jeg plukket imidlertid motoren ned med tanke på deler som kan være kjekt og ham ,men alle som kjører gs vet jo at sannsynligheten for at delene skulle bli brukt er så godt som null så jeg bestemte meg for å bygge en litt spesiell motor, i hvertfall hva det kosmetiske anngår.

Alle lager og slitedeler ble skiftet pluss at jeg gjorde en litt stor jobb med deksler osv. som ble forniklet. Dette trengte utrolig mye pussing for å la seg gjøre. Resultatet ble efter min mening utrolig bra (se bilder), så jeg tenkte at det hadde vært morsomt å ha en komplett sykkel i samme stand som motoren. Dette skulle ordne seg raskere enn jeg hadde tenkt. En kamerat av Kåre Malmberg som er omtalt tidligere i bladet hadde en gs stående delvis nedplukket. Handel ble gjort og prosjekt "ny GS1000G" var igang.

Alt ble plukket ned og lakkert, fornikklet og alle skruer ble byttet ut med syrefast unbraco som igjen ble polert opp. Tank og deksler er til lakkering nå så det begynner å nærme seg slutten på prosjektet. Håper å kunne ta med sykkelen til Bø i 2006.

Hilsen Jan Gunnar Johansen

Horten

Side bildene til innlegget er gått tapt, har jeg tillatt meg å sette inn to bilder jeg hadde lagret

Bjørn Tveitan

[img]https://lh4.googleusercontent.com/-1SSs90xNuGs/VHsWCUhjydI/AAAAAAAAAmo/l1hb7PwgXls/s2048/jan1.jpg[/img]

[img]https://lh5.googleusercontent.com/-9NvnCirlaOg/VHsWCeJwYOI/AAAAAAAAAms/d65bZkbkjew/s2048/123.jpg[/img]