Banedag på rudskogen arrangert av Erling Sande a/s

Generell prat, nyheter, media, kommentarer etc..
Brukeravatar
SMF-Forumet
Sted: 3737 Skien
Kontakt:

Banedag på rudskogen arrangert av Erling Sande a/s

Legg innav SMF-Forumet » 27 nov 2014 22:31

Classic Suzuki Club Norge

Suzukiprat => Suzuki Wobble => Emne startet av: bikejanerik på 04-07-2010, 18:36:55

Tittel: Banedag på rudskogen arrangert av Erling Sande a/s

Skrevet av: bikejanerik på 04-07-2010, 18:36:55

Skrevet av Folke Skar.....classicsuzuki medlem

En personlig betraktning fra en meget hyggelig og morsom dag på Rudskogen. Regner med at andre kommer med en mer utfyllende reportasje fra dagen ang. hendelser og deltagere.

Derfor tillater jeg meg å være ganske så egosentrisk.

Den 3dje juli hadde Erling Sande leid hele anlegget på Rudskogen for at de suzuki eierne som hadde lyst til å prøve seg på en asfaltbane skulle få mulighet til å gjøre det.

Allerede i maskinkontrollen ble det utvekslet noen muntre kommentarer rundt min motorsykkel, hm, og det er et ordtak som sier, den som ler sist, ler best, trodde jeg.

Til orientering for de som ikke var der, ble vi delt opp i tre grupper.

Gul gruppe: For de som var uerfarne.

Grønn gruppe: For de som hadde noe erfaring.

Rød gruppe: For de som hadde erfaring fra banekjøring, og var av den mening at motorsporten hadde gått glipp av et stort talent.

Min GT 750 er rød, og jeg drev aktivt med roadracing fra 1978 til 1982, så valget av gruppe var enkelt, for meg.

Flere muntre kommentarer fra de andre der vi sto i den røde rekka, og den eneste oppmuntring kom fra instruktøren som skulle kjøre først, tøft sa han.

La meg ut som nummer tre ut på banen, og allerede på oppvarmingsrunden skjønte jeg at det ville bli tøft.

Full gass for å holde sånn noenlunde følge med de foran nedover langsiden, og før første runde var ferdig, gjorde sidestøtten seg kjent med asfalten.

Og så måtte det gå som det gikk, en etter en kom forbi nedover langsiden som et børseskudd.

Og det hjalp ikke at jeg kjempet det jeg kunne, og det subbet i både høyre og venstre svinger.

Og med trygg forvisning om at det var støtta som tok nedi, gikk det sport i å subbe. Dessverre var det potta i høyre svinger, men no guts, no glory, så jeg sto på.

Så det er bare å konstantere nok en gang, en sagkrakk på to hjul fra syttitallet kan ikke måle seg med en moderne motorsykkel, selv med en god sjåfør, hm.

Men hvem som har det mest moro er det ingen tvil om, det er vi.

En stor takk til Erling Sande for et meget godt arrangement, og håper at dette gjentar seg neste år også.

Tittel: Sv: Banedag på rudskogen arrangert av Erling Sande a/s

Skrevet av: bikejanerik på 01-09-2010, 12:41:24

Her er bilder, lagt ut på youtube av rene Skaret. Redigert, med flott musikk.

Her finner dere Folke Skar, Ketil Jansen, Arne Markussen og Roy Fosslie, samt bilder av våre nyyydelige sykler :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FL163BtUcd4[/youtube]