tungstartet etter dysing

Her kan dere spørre, og diskutere rundt GT-serien og wankelmodellen.
0851-JarleK
Innlegg: 21
Registrert: 14 sep 2015 21:13
Sted: 3679 Notodden

tungstartet etter dysing

Legg innav 0851-JarleK » 30 okt 2015 20:13

Hei, har dyset om min gt 550, med 102,5 på de yttre forgassere og 100 på midtre, dette etter anbefaling ved Higgspeed potte bytte. Syntes nå at sykkel har blitt mye vanskeligere og starte, sto 97,5 i før pottemontering, og da starta den på første tråkk. Er dette vanlig? pluggene er nå sjokolade brune og fine :)

Brukeravatar
0453-BjørnT
Styret
Innlegg: 128
Registrert: 05 des 2014 13:00
Sted: 3733 Skien
Kontakt:

Re: tungstartet etter dysing

Legg innav 0453-BjørnT » 01 nov 2015 16:44

Hoved-dysene er vel ikke stort involvert i oppstart/tomgang....

Men du har kanskje gjort andre ting, byttet luftfilter eller justert på blandeskruer f eks. ?
Suzuki; GS1000GT, GS1000GX, GS1000E

0851-JarleK
Innlegg: 21
Registrert: 14 sep 2015 21:13
Sted: 3679 Notodden

Re: tungstartet etter dysing

Legg innav 0851-JarleK » 01 nov 2015 20:36

orginalt luftfilter, men blandeskruene er skrudd 2,5 gang ut, mulig disse kan skrues inn en omdreining da

Brukeravatar
0453-BjørnT
Styret
Innlegg: 128
Registrert: 05 des 2014 13:00
Sted: 3733 Skien
Kontakt:

Re: tungstartet etter dysing

Legg innav 0453-BjørnT » 01 nov 2015 21:13

Dette kan jeg lite om!

Derfor må det bli noen spørsmål fra meg....

Først; jeg vet jo ikke om du kan noe om det du gjør?



Higgspeed... potter med helt annen motstand enn originalt.

Kan /bør man ha originalt filter?

Har du fått beskjed om å skru ut blandeskruer?

Vet du hva som skjer?

Hvor står skruen på forgasser? Bak; blander mer luft. Foran; blander mer bensin. (når skrus ut)



Har du forsøkt å shoke , lettere eller vanskeligere da?

Da har du jo en pekepinn på om den får for lite eller for mye bensin.
Suzuki; GS1000GT, GS1000GX, GS1000E

0151-KetilJ
Styret
Innlegg: 4
Registrert: 24 feb 2015 20:30
Sted: 3039 Drammen

Re: tungstartet etter dysing

Legg innav 0151-KetilJ » 09 nov 2015 01:44

Når jeg dyser bytter jeg så alle er like store (små) men det som gjør en GT550 tungstartet er som regel stiftene som er brent,

Prøv med litt fint sandpapir visst Du ser dem er brent eller bytt dem,

0851-JarleK
Innlegg: 21
Registrert: 14 sep 2015 21:13
Sted: 3679 Notodden

Re: tungstartet etter dysing

Legg innav 0851-JarleK » 23 nov 2015 17:20

Ja jeg kan skru. er bilmekanikker på 20 året strax, har skrudd mye på både motorsykkel, snøscooter, traktor, motorsag osv.. siden jeg var 12-13 år. og ja det hjalp med blandeskruen.. bruker orginall luftfilterboks.. blandeskruen sitter bak på gassere.. takk for tipset ifra Kjetil også... :lol:

Brukeravatar
0453-BjørnT
Styret
Innlegg: 128
Registrert: 05 des 2014 13:00
Sted: 3733 Skien
Kontakt:

Re: tungstartet etter dysing

Legg innav 0453-BjørnT » 24 nov 2015 12:51

Fint at det var treff med blandeskruen !

Da er det vel sesongslutt... :-)
Suzuki; GS1000GT, GS1000GX, GS1000E

0851-JarleK
Innlegg: 21
Registrert: 14 sep 2015 21:13
Sted: 3679 Notodden

Re: tungstartet etter dysing

Legg innav 0851-JarleK » 27 nov 2015 20:47

Ja blir lakkering av tanksett og andre småting ettervært, men nå er det scootersesong og hytte som står for tur i første omgang :D


Gå tilbake til «Suzuki GT - og RE-5»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest