Synkronisering av forgasserrekke til GS1100GK

Her kan dere spørre, og diskutere rundt GS-serien.
0433-OlavK
Innlegg: 2
Registrert: 06 jun 2015 20:56
Sted: 6222 Ikornnes

Synkronisering av forgasserrekke til GS1100GK

Legg innav 0433-OlavK » 21 feb 2016 20:01

Ønsker å synkronisere forgassere på min 1984 mod GS1100GK. Har en sylinder som "fiser". Er der noen som har til salgs eller til utlån til det som trengs til dette arbeidet? Bor i Sykkylven i Møre og Romsdal.

Medlem 0433-OlavK

93208565

Brukeravatar
0453-BjørnT
Styret
Innlegg: 128
Registrert: 05 des 2014 13:00
Sted: 3733 Skien
Kontakt:

Re: Synkronisering av forgasserrekke til GS1100GK

Legg innav 0453-BjørnT » 24 feb 2016 16:18

Hei

Jeg kjøpte denne, veldig grei å bruke synes jeg som nybegynner.

Ligger jo mest i "kjekt å ha-hylla" men likevel gøy å prøve seg litt.



http://www.ebay.co.uk/itm/Dellorto-Weber-Mikuni-Kehin-4-Column-Manometer-Carbtune-Pro-carb-balancer-/261436989530?hash=item3cdedbe05a:g:OIIAAOxydUJTNXW6



[img][attachment=0]rsz_img_0494.jpg[/attachment][/img]
Vedlegg
rsz_img_0494.jpg
Suzuki; GS1000GT, GS1000GX, GS1000E

0811-JohnnyA

Re: Synkronisering av forgasserrekke til GS1100GK

Legg innav 0811-JohnnyA » 25 feb 2017 01:31

Morgan Carbtune?



Foruten Motion Pro Carbstick,Kjent som en av de bedre når det gjelder synk av gassere.

Fordelen med Carbtune er at den er enkel i bruk.



I enkelte tilfeller kan en få bedre resultat ved å utelate

vakum strupingene(de små slangestumpene som følger med)

de er ment for å bremse hurtige variasjoner i avlesningen

på hver målesøyle.Husk bare å ikke gasse så mye hvis

disse bremsene av noen slange stusser utelates,da dette

gir feil avlesning og gjør at metall sylindrene kan sette seg

fast hvis de går hardt i topp eller bunn.

I steden for å henge Carbtune loddrett,kan en for

å bremse avlesnings variasjonene,legge instrumentet litt

på et litt mer flatt underlag.For eksempel å stroppe det til

setet eller over instrumentene.Bare pass på at turteller er

synlig.



Dog er tradisjonelle vakumklokker mer nøyaktige etter min mening

hvis en behersker å bruke dem.Bare husk å stille alle likt på

samme sylinder som kalibreing før hver klokke tilkobles

sylindrene individuellt.



En bør før dette ha stillt lufteskruene på hver gasser til

høyest mulig tomgang og så til slutt justere hovedtomgang.

Dette kan lettes ved at en øker tomgangen først til ca 1500rpm

og derfra tar hver lufteskrue inn/ut til høyest tomgang.



Husk å stlle tilbake turtall til 1500rpm med hoved tomgangsskrue for

hver lufteskrue til alle gassere/sylindre er tatt.

Så ned med hovedtomgang til spesifisert turtall.



Da har en hvis en tar seg bryet, det beste grunnlag for at synkronisergsverktøyet

gjør at det blir mest mulig korrekt resultat etter min mening.


Gå tilbake til «Suzuki GS -»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest